22 Mart 2011

Para üstü

Bugün evdeki eski bozuk paraları inceledim sıkıntıdan.
Oldukça fazla ve çeşitliler her boydan her yıldan paralar var,
Ortası delik kuruşlar veya bardak altlığı kadar 5 liralar dışında ilgimi çeken şey 1939 yılından kalma "1 kuruş" oldu tam yuvarlak değil etrafı çiçek gibi dalga dalga. Tam ona şaşırmış "vay anasını amma eski lan.." derken birde baktım kararmış bir bozuk para var, oldukça geniş falan üstünde arapça birşeyler yazıyor. Ben "höee arap parası da varmış bizde ha" derken arkasını bir çevirdim, osmanlı tuğrası gördüm.
Üzerinde çentikler vardı paranın, ama çentiklerde karaydı yani anladığım kadarıyla o çentiklerde o para kadar eski.
Düşündüm acaba neler geldi o paranın başına kimlerin elinden geçti o çizikler niye oluştu, biri bişeyler mi işaretledi, yoksa birşeyler mi çarptı veya saplandı ona..
Ayrıca paranın hangi döneme ait olduğunu araştırmak için internetten osmanlı dönemindeki bozuk paraları karşılaştırıyorum ama şimdiye kadar bir eşleştirme bulamadım baktığım 500 kada bozuk para fotoğrafında.
Anneme söyleyince "acaba satsak para edermi ki" dedi ama ben öyle birşeyi satmak istemem. Ayrıca çok para edeceğinide sanmıyorum.
Kaldı ki edeceği paranın bana düşündürdüğü ve düşündüreceği şeylerin karşılığı olabileceğinide düşünmüyorum.
Bir ara evdeki eski kağıt paralarıda inceleyeceğim. Ondan sonrada 5 ciltlik pul koleksiyonunu inceleyeceğim. (evet pul koleksiyonu :D gösteri için randevu alınız:P )
Sanırım kan bağı sebebiylen bana kalan en ilginç ve güzel şeyler onlar. Ve neden şimdiye kadar merak edip de incelemedim bilmiyorum.

1 yorum:

Sade dedi ki...

randevu talebinde bulunuyorum efendim.

Rüya

Güzel rüyalara dair en kötü şey, uyanmak.