20 Ağustos 2011

Pirates

Sürekli fotoğraf açısından gelişmeye çalışan biri olarak çıkan tüm orta ve ileri düzey eğitim setlerini takip etmeye ve ihtiyacım olduğunu düşündüklerimi edinmeye çalışıyorum. Ama bu edinme genelde torrent yoluyla oluyor malesef.
Geçen gün çok ünlü bir ışıklandırma eğitiminin dvd sini indirmiştim 8.5 gb lık, oldukça eğlenceli ve faydalıydı, en sonda adam bir bölüm yapmış credits bölümünde, ve orda bunu bir çok kişinin torrent yoluyla edineceğini ve bu yüzden onlara kızmadığını ve anlayışlı olduğunu söylemiş ve onlardan bir linki ziyaret etmelerini istemiş.
Linke baktım ve orada o setin hazırlanmasında gereken giderlerden kabaca bahsetmiş, ve tekrardan insanları böyle bir şey yaptıkları için çok hor göremediğini söylemiş. Ayrıca korsan olarak seti edinip isteyenlerin istediği kadar bağış yapması için bir paypal sistemi kurmuş.
Söz konusu fotoğrafçı yıllarını bu işe vermiş ve zaten ücretsiz olarak inanılmaz düzeyde bilgiyi sürekli internet üzerinden paylaşan bir adam.
İlk kez kendimi korsan bir ürün kullandığım için suçlu hissettim.
Eğer bir gün burada kredi kartı kullanmaya başladığımı veya herhangi bir sebepten dolayı paypal hesabı açtığımı yazarsam bana hatırlatın. En azından o adama elimden ne gelirse bir dvd seti kadar borçlu olduğumu.

Hiç yorum yok:

Rüya

Güzel rüyalara dair en kötü şey, uyanmak.